بیوگرافی سلمان خان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 14 مرداد 1403
بازدید : 80
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


عبدالرشید سلیم سلمان خان معروف به سلمان خان بازیگر مسلمان پشتون تبار اهل هند و بالیوود متولد 27 دسامبر 1965 است. این بازیگر سینمای هند در بیش از 80 فیلم هندی حضور داشته است. او پسر سلیم خان بازیگر و فیلمنامه نویس بالیوود است.

بیوگرافی سلمان خان:

نام واقعی: عبدالرشید سلیم سلمان خان

زادروز سلمان خان: 27 دسامبر 1965

ایندور، مادیا پرادش، هند

سن: سلیم خان (داغ)

اهل پیشاور پاکستان و نویسنده فیلم های موفقی چون «شعله»

محل اقامت: بمبئی، ماهاراشترا، هند

ملیت: هند

نام: سالو

حرفه: بازیگر، تهیه کننده، ستاره، مدل، نیکوکار، خواننده

سال فعالیت: 1367 تاکنون

خواهر و برادر: برادر بزرگ ارباز خان (همسر ملایکا آرورا) - برادر کوچکتر سهیل خان (همسر سیما ساچدف)

خواهر تنی: الویرا (همسر Atul Agni Hotri).

خواهر ناتنی: آرپیتا

مادر تونی: سلمان خان (متوفی)

اوگی آنا: هلن هان

گیگا: 175 سانتی متر

رنگ چشم: قهوه ای روشن

رنگ مو: مشکی

مذهب: مسلمان اهل سنت

مورد علاقه: مرسدس

نوشیدنی مورد علاقه: چای سرد

غذای مورد علاقه: مرغ سوخاری

مکان مورد علاقه برای تعطیلات: لندن به تنهایی

رستوران مورد علاقه: باغ چینی

موسیقی مورد علاقه: من به انواع موسیقی گوش می دهم

عطر مورد علاقه: Obsession

بازیگر مرد مورد علاقه: من همه نقش های گوروداتی را دوست دارم

بازیگر مورد علاقه: مینا کاماری، هلن خان

زندگی هنری سلمان خان:

فیلم اول: «بیوی هوتو ایسی» (چنین همسری خوب است) در سال 88 به همراه رکا و امپوری اولین تجربه سینمایی خود را در این فیلم به دست آورد و توانست اثر قابل قبولی ارائه دهد.

* سال 1989 اولین سال موفقیت برای سلمان بود. او امسال با فیلم موفق «من پیار کیا» (من عاشق شدم) با بازیگر جوانی به نام باگیا شری توانست حضور خود را در سینما تثبیت کند. اگرچه این فیلم یک عاشقانه تکراری بود، اما یک بار سلمان را صد ساله کرد و شخصیت پرم از این فیلم تبدیل به شخصیتی ماندگار برای سلمان و فیلم هایش شد.

* در سال 1369 در فیلم «باغی» با نغمه ظاهر شد که فیلم چندان موفقی نبود.

* در سال 1991 سلمان خان پیشنهادهای زیادی دریافت کرد و امسال در 5 فیلم ظاهر شد که مهمترین آنها ساجین (یار) بود که در کنار بازیگران قوی مانند سانجی دات به خوبی بازی کرد. و مادوری دیکسیت خودش را معرفی کرد و شاید هیچ کس دیگری نمی توانست چنین کار بزرگی را در آن سال ها انجام دهد.

برای تماشا فیلم های سلمان خان کلیک کنید.
* او در سال 1992 همتای هنری خود را پیدا کرد. کاریشما کاپور که در آن زمان یک بازیگر جدید بود، توانست یک جفت مناسب با سلمان خان بسازد. او امسال در فیلم های «جاگروتی» و «هدف» با کاریشما ظاهر شد. این همکاری تا چند سال پیش ادامه داشت که به دلیل ازدواج کاریشما به طور موقت به پایان رسید.

* در فیلم چاندرا موخی (لیلی) در سال 1993، او در مقابل سری دیوی، بازیگر بزرگ آن زمان که سلمان نتوانست به او دست یابد، بازی کرد.

* کمدی «آناز آپنا آپنا» در سال 1994 سلمان را با فیلم های کمدی آشنا کرد و ورود او به دنیای کمدی را رقم زد. او در این فیلم در مقابل عامر خان و کاریشما کاپور بازی قابل قبولی ارائه کرد.

او در همان سال با فیلم هام آپکه های کان (رابطه ما با تو چیست) رکورد فروش سینمای هند را شکست و این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند است. او در این فیلم مقابل مادوری دیکسیت بازی کرد که یک فیلم عاشقانه با داستانی بسیار ملایم و روان با شخصیت های دوستانه و بامزه است.

*در سال 1995 در فیلم «کارن آرجون» در کنار شاهرخ خان ظاهر شد. شاهرخ اخیرا وارد سینما شد اما محبوبیت زیادی پیدا کرد. هر دوی آنها در نوشتن نام خود در تیتراژ مشکل دارند زیرا سلمان معتقد است که از آنجایی که او از همه بزرگتر است باید اول نامش نوشته شود (که البته حق با اوست) اما شاهرخ به این موضوع اعتراض دارد...

* در سال 96 در فیلم موفق «جیت» (پیروزی) با سانی دئول و کاریسما کاپور در صحنه خوبی ظاهر شد و توانایی خود را در بازی در سینما نشان داد.

* سال 97 سال خوبی برای سلمان محسوب می شود. او امسال در 2 فیلم بسیار موفق ظاهر شد. «آزار» با فیلم سانجی کاپور و شیلپا شتی فیلم کمدی «جادو» (دوقلوها) و کاریسما هر دو بسیار محبوب بودند.

* در سال 1377 سلمان با فیلم «کوچ کوچک حوطه» به مشکلاتش با شاهرخ پایان داد و با بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او امسال در فیلم موفق «پیار کیا تو درنا کیا» (عاشق شدی، چرا می ترسی؟) مقابل کاجول حضور داشت.

* سال 1999 را می توان موفق ترین سال در دوران حرفه ای سلمان دانست. او امسال در فیلم «بیوی شماره یک» (زن شماره یک) در کنار کاریشما، آنیل کاپور و سوشمیتا سن که پرفروش ترین فیلم کمدی بود و همچنین در فیلم موفق «هم ساعت ساعت هاین» اولین حضور خود را داشت. همه) آنجا بودند.

اما موفق ترین فیلم سلمان امسال هم دل دچو که صنم (ما دل داریم دوست من) بود که تمام جوایز آن سال را برد اما البته سلمان جایزه بهترین بازیگر مرد را نگرفت!!! این فیلم داستان فوق العاده ای دارد و شاید جالب ترین قسمت آن پایان تکراری آن باشد

علیرغم موفقیت های فراوان سلمان، این فیلم به دلیل مشکلات عشقی او با آیشواریا رای و شکست سلمان در آن رابطه، زندگی او را تغییر داد و از او فردی جدید با نگرشی جدید ساخت. سلمان تا 3 سال بعد از این فیلم به هدف اصلی مطبوعات تبدیل شد و حتی برخی از بازیگران مشهور بالیوود مانند شاهرخ خان که کینه ای قدیمی نسبت به او داشتند، او را به ترسو بودن متهم کردند.

* سلمان در سال 2000 در 2 کمدی موفق بازی کرد. اول، چل مری بای به همراه دوست و شریک مشترکش سانجی دات و شریک هنرمندش کاریشما. بعد، Dolhan Hum Le Jainge (من ازدواج خواهم کرد) در مقابل کاریشما نقطه عطف دیگری را در حرفه سلمان رقم زد. یکی از فیلم های موفق او در این سال هار دیل جو پیار کارگا (همه قلب ها عاشق) در مقابل پریتی زینتا و رانی موکرجی بود که یک مثلث عشقی بزرگ را خلق کردند.

* مثلث عشقی سلمان، پریتی و رانی در سال 2002 در فیلم «چوری چوک چوک» (Choori Choori Chowk Chowk) دوباره تکرار شد اما نتوانست موفقیت فیلم قبلی را تکرار کند.

تنها فیلم موفق سلمان در سال جاری «تومکو نا بول پینج» (نمی توانم تو را فراموش کنم) با بازی سوشمیتا سن و دیا میرزا بود. البته ناکامی سلمان در این 2 سال به دلیل مشکلات روحی آیشواریا بود که منجر به خودکشی سلمان شد که سانجی دات و همسرش او را از مرگ نجات دادند.

سانجی و همسرش تلاش زیادی کردند و همیشه در کنارش بودند و او را تشویق می کردند. و شاید آنها به تنهایی باعث رفع مشکلات سلمان شدند.

* در سال 1382 با پشت سر گذاشتن چند مشکل با روحیه ای جدید وارد سینما شد و به کارهای مختلف پرداخت. او در فیلم «تره نعم» آنقدر خوب بازی کرد و آنقدر هنرنمایی و هنرنمایی متفاوت از خود نشان داد که هیچکس باور نمی کرد این مرد همان سلمان سال های گذشته باشد. این فیلم زمینه خوبی را برای سلمان فراهم کرد تا دوباره نقش های مختلف را بازی کند.

* در سال 2004 در فیلم‌های Garo (غرور)، Peer Milenge (امید ملاقات) و Dil Neh Jese Apna Kaha (که دیل ادعا می‌کرد فیلم خودش است، توانایی بازی در هر فیلمی را دارد) بازی کرد.

اما موفق‌ترین فیلم او در این سال، کمدی «موج شادی کاروگی» («با من ازدواج می‌کنی؟») ساخته دیوید داوان، کارگردان با استعداد هندی کمدی بود که در آن با آکشی کومار و پریانکا چوپرا بازی کرد.

* در سال 2005 در فیلم های موفقی مانند لاکی، مانه پیار کیو کیا (چرا عاشق شدم؟)، ورود ممنوع، کیون کی و شادی کرکه پس گایا یار ظاهر شد» (ازدواج کردم، گیر کردم).

البته فیلم من پیار کیو که بعد از موفقیت فیلم منه پیار کیا سال 1989 سلمان ساخته شد موفق شد و در کنار بازیگر جدیدی مثل کاترینا کیف قرار گرفت و از آنجا ... رابطه آنها شروع شد. .

* در سال 1385 در فیلم های «زندگی من» و «بابل» بازی کرد که چندان موفق نبودند. او همچنین در نقش دیگری در فیلم «ساون» بازی کرد که در گیشه موفق نبود.

* در سال 2007، گوویندا در مقابل گوویندا بازیگر و کمدین محبوب هندی که سال ها پس از بازی در «سلام عشق» و «شریک» در «ماری گلد» از سینما دور بود، بازی کرد. .

* فیلم های او در سال 2008 «خدا توسی بزرگ هو»، «هلو» و «یووراج» با بازی آمیتا باچان بودند.

* در سال 2009 در فیلم های «تحت تعقیب»، «مین بر خانم کانا» و «رویاهای لندن» بازی کرد.

* در سال 2010، او یک درام تاریخی به نام "ویر" نوشت که آنیل شارما آن را نیز کارگردانی کرد، اما در باکس آفیس خوب ظاهر نشد. پس از فیلم های «رقص هندوستان»، «بازی پرم کا» و «باندا یه بینداس هی» در فیلم «دابانگ» (شجاع) بازی کرد که موفق شد و پس از مدت ها موفقیت زیادی برای او به ارمغان آورد. تایم جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم فیر را از آن خود کرد و سلمان نیز جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم عریض را از آن خود کرد.

* او سال ها متوالی از سوی مجله People به عنوان زیباترین، خوش پوش ترین و جذاب ترین مرد جهان معرفی شد.

* او در یک سال رکورد خرید بهترین، شیک ترین و گران ترین لباس ها را داشت به طوری که در یک سال لباس هایی به ارزش 9 میلیون روپیه خرید. (حدود 207 میلیون دلار)

* لباس هایش را فقط از لندن یا سنگاپور می خرد و عادت به پوشیدن لباس های رسمی ندارد.

* او یک شناگر حرفه ای و یک نوازنده ساکسیفون ماهر است.

* او به عنوان تنها بازیگری در بالیوود شناخته می شود که در کارنامه کاری خود حتی یک شکست هم نداشته است و اکثر فیلم های او همیشه فروش بالایی داشته اند و "Hum Apke Hain Kaan" به پرفروش ترین فیلم تاریخ هند تبدیل شد. سینما متعلق به اوست.

* یکی از کارهای جالب سلمان خان رفتن به بیمارستان و عیادت از کودکان بیمار و خوشحال کردن آنهاست.

* مسلمانی است که ماه مبارک رمضان را روزه می گیرد و بر صدقه های خود می افزاید زیرا معتقد است خداوند در این ماه بیشتر به فکر بندگانش است.

* یک بار در یک تصادف جان سه نفر را از مرگ حتمی نجات داد و پس از این اتفاق به رابین هود لقب گرفت. (چهار نفر را به بیمارستان برد و تمام هزینه های بیمارستان را پرداخت کرد و دکتر توانست جان سه نفر از آنها را که به گفته خودش به سلمان بدهکار است نجات دهد).




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com